Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AA

Saša

13. 1. 2010 11:18
Přečtěte si seznam VŠ oborů!

Seznam je zveřejněn na iDnes a číst ho je místy vážně utrpení.

Takových Valdrových bude víc a více, když tyhle hovadiny dokonce "studují" na vysokých školách!

0 0
možnosti
K

Kozlík_

13. 1. 2010 11:24
Re: Přečtěte si seznam VŠ oborů!

Valdrová a Cornejo toto nestudují, oni toto učí v rámci germanistiky na fakultách v Budějovicích a Ústí, píší o tom "vědecké" práce a dělají si na tom habilitaci.

0 0
možnosti
K

Kozlík_

13. 1. 2010 11:17
Feministky by mi nevadily, pokud by šlo o soukromou iniciati

iniciativu. Lépe řečeno, vadily by mi i tak, protože jejich výchova vede k rozpadům rodin a častěji k tomu, že se stoupeňkyně této radikální levicové (bohatě z marxismu vycházející) ideologie vůbec nevdají. Vadily by ovšem celkem málo, asi jako Svědci Jehovovi, Mormoni či jiná sekta. Tyto mi vadí daleko více? Z těchto důvodů: 1. tyto dámy infiltrují marxistickou ideologii do vědy, nejde jen o lingvistiku. Přitom toto není žádná lingvistika ani nejde o literární vědu. V jiných případech pronikají do dalších disciplín. 2. Tyto ženy působí na fakultách, jejich ideologie je ve vš výuce, jejich učení je předkládáno jako oficiální věda. A agitují mezi studentkami, např. germanistiku studuje více dívek. 3. Toto vše nedělají zadarmo či za své peníze, jak sektáři, ale za peníze daňových poplatníků. Navíc na pseudovědu se takto kradou peníze z tak hubeného rozpočtu na vysoké školství a výzkum. To není nevinná legrace potrhlých dam, o to méně vystuduje studentů seriózní studium.

0 0
možnosti
K

Kozlík_

13. 1. 2010 11:22
Re: Feministky by mi nevadily, pokud by šlo o soukromou iniciati

Skuteční germanisté (ať jazykovědci nebo profesoři literatury) nemají sílu tyto aktivistky vyhnat z fakult, i když často jasně vidí, že tu nejde o žádnou lingivstiku a o literaturu jde leda o ideologickou, tedy ne takovou, kterou studují filologické obory. Dámy jako Valdrová či Cornejo si na feministické literatuře píšou habilitační práce ...

Gender studies mají ve skutečnosti vědeckou hodnotu Lysenkových pouček - i tehdy šlo o marxistickou pseudovědu a šarlatánství nejhoršího kalibru.

0 0
možnosti
J

jonas3

13. 1. 2010 10:42
Poridte ji chlapa...

a nebude mit cas na takove hovadiny. :)

Uplne me znicila cast v clanku "...jazykové fixaci tradičních rolových klišé, ....., 'muž-lovec' "

Nevim, jak si to pani predstavuje, ale mozna by se mela prepsat spousta praci o nasich predcich. Mozna se tam pak docteme napr.: "Zatimco zeny svadely lity boj s mamutem, aby zajistily obzivu cele skupine na dlouho dopredu, muzi u ohnist kojili deti a vydavali se na sber bobuli." ;-D

Ale jinak ji lituju, jako vsechny tyhle chytracky. Museji mit velmi tezky zivot, kazdy den je nekdo nepsravne oslovi, 20x za den je urazi kdejaky napis, letak, reklama...

0 0
možnosti
VV

RonnieV

13. 1. 2010 10:32
Podepíšu každé slovo

Jsem žena, ale vadí mi "politická korektnost" ve smyslu vytváření nesmyslných jazykových patvarů. Necítím se dotčená, když mi muž řekne, že mi to sluší, nebo mi podrží dveře. Pokud se pokusí o něco, co se mi nelíbí, umím ho srovnat i bez pomoci podnikového právníka. Naopak mi vadí, že  když mi někdo chce vykrást byt, nesmím se dostatečně účinně bránit, protože bych mohla skončit u soudu pro nepřiměřenou obranu. Vadí mi, že když mě příslušník menšiny označí za "bílou svini", je to v pořádku, kdybych něco podobného udělala já jemu, je to rasismus (ne že bych to někdy udělala, já mluvím slušně :-)) Vadí mi, že  sociální dávky z mých daní pobírají také (ne-li většinou) lidé, kteří pracovat nikoli nemohou, ale nechtějí. Zkrátka taky mi vadí "multikulti", "genderová" a nevímjaká jiná ještě optika, jejímž jediným výsledkem je, že skutečné problémy se maskují, nikoli řeší. A jsem ráda, že si to někdo troufne napsat veřejně. Díky a karma!

0 0
možnosti
G

Gmur

13. 1. 2010 15:04
Re: Podepíšu každé slovo

Ale tohle neni o rasismu ani o otevirani dveri a v zadnem pripade to neni o pobirani socialnich davek. Je to o lingvistice.

Respektive ne tak o lingvistice, ale o zene - lingvistovi (pracuji v ni i muuzi, tak budeme delat, ze se jich to netyka, ze pani autorko) . Pani Valdrove

Jinak si prectete si Pavla Eisnera. To je klasika a mluvi o tech samych vecech.

Ehmmmmm,je to POVINNA LITERATURA, pro studenty cestiny. Ehmmmm.....

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

13. 1. 2010 10:22
Rychard Feynman: Koncept rychlosti a derivace.

To Richard Feynman ve své jedné vzdělávací přednášce vysvětloval koncept rychlosti a derivace takto: Řidička projela kolem strážníka rychlostí 60 mil za hodinu. Strážník ji dohnal, zastavil, a povídá: "Madam, vy jste jela 60 mil za hodinu!". Řidička se diví: "To není možné! Vždyť jsem jela jenom 7 minut! To je nelogické - jak jsem mohla jet 60 mil za hodinu, když jsem jela jenom 7 minut?" Strážník by řekl "to vysvětlete soudci" a víc by se s ní nebavil, ale.... a dále Feynman vysvětluje koncepci derivace a rychlosti.

No, a gender feministky se toho chytly a všude psaly: "Feyn¨man je antifeministické prase!" (admine, nestrhni mi za to body, to je citát a tak to bylo).

Na další přednášce rozvinuly transparent s tímto nápisem a na Feynmana útočily s tím, že jeho příklad byl typicky mužsky šovinistický atd. No, a feynman je usadil s tím, že ten dopravní strážník byla žena.

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

13. 1. 2010 10:22
Re: Rychard Feynman: Koncept rychlosti a derivace.

Odtud asi pochází požadavek našich gender jazykozpytkyň, aby bylo hned jasné, že nešlo o dopravního strážníka, ale dopravní strážkyni (nebo strážnici?).

0 0
možnosti

Quazi

13. 1. 2010 10:16
zkuste si taky přečíst tohle

http://www.valdrova.cz/sites/default/files/Muzeum_sexismu.pdf

Pokud vám to spravedlivým rozhořčením zatemněný zrak dovolí....

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

13. 1. 2010 10:49
Re: zkuste si taky přečíst tohle

No, tak tento článek, na rozdíl od článku  http://www.aspekt.sk/cit_det.php?IDcit=11&g=20, má hlavu a patu. Jenže k tomu, aby vyložené sexismy, které ženám ubližují, přišly opravdu do muzea, se nelze dostat jazykovým inženýrstvím a la http://www.aspekt.sk/cit_det.php?IDcit=11&g=20. Už proto ne, že označování rolí "student", "učitel", "technik" podstatným jménem mužského rodu ve školním řádu není sexismem, který by ženám ubližoval. Stejně jako označování "autorita", "jednička" atd není dehonestující, je-li tímto podstatným jménem ženského rodu označen muž.

Viz třeba "hlava ridiny" pro muže a "krk který tou hlavou otáčí" pro ženu. Paní Valdrová není konsistentní sama se sebou: Není to přece tak, že slovo "hlava" ubližuje mužům protože je ženského rodu a slovo "krk" ženám, protože je naopak rodu mužského, že?

0 0
možnosti
ŠB

Štěpán Binko

13. 1. 2010 10:11
:-)

Myslíte, že lze napsat "chudáci feministky"? ;-)

O genderovém prznění jazyka jsem psal např. tady:

http://binko.blog.idnes.cz/c/35928/Gender-Studies-naruby-aneb-genericka-feminina-a-zdravy-rozum.html

http://binko.blog.idnes.cz/c/35845/Cestina-z-pera-feministek-aneb-takhle-prosim-ne.html

A Vám samozřejmě karma R^.

0 0
možnosti
J

jeche

13. 1. 2010 9:58
Tak jsem si prectl

clanek,o kterem je psano vyse a nemuzu nez rici,ze je to volovina.Nebo je genderove vhodnejsi nazvat ho "kravinou"?Jen by me zajimalo,kdo takovou "praci" plati.Nebo je autorka dobre zajistena nadprumerne vzdelavajicim manzelem a nemaje do ceho pichnout vymysli podobne hovadnosti?To bz se mi zdalo nejpravdepodob[lb]nejsi.

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

13. 1. 2010 9:56
Neoznačujte prosím gender jazykozpytkyně za pothlíky

ale gender korektně za potrhlyně, prosím pěkně! Pouze POTRHLYNĚ!!!!!! Jinak by se mohly urazit.

0 0
možnosti
E

EWCZ+

13. 1. 2010 12:30
Re: Neoznačujte prosím gender jazykozpytkyně za pothlíky

Nikoli, spravny neutralni vyraz je "potrhlo" Jako "netahlo" nebo "nemehlo" a tak...

0 0
možnosti
JP

P.G.K.

13. 1. 2010 8:25
při čtení toho přilinkovaného článku

jsem si vzpomněl na Orwella ... což je spíš smutný

0 0
možnosti
JM

J i ř í

13. 1. 2010 8:38
Re: při čtení toho přilinkovaného článku

Jenže ten článek je 10 let starý. A protože se (doufám) neobjevují nové, tak to vidím jako dobrou zprávu - že snad tohle šílenství vymírá a páně autořisko (nevím, jak jinak uvést paní autorku ve střední rodu) už dá pokoj.

0 0
možnosti
  • Počet článků 259
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2881x
introvert a pesimista-)