Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Co jsem už nestačila říct tomu pánovi od pojišťovny

Volal mi tuhle pán od pojišťovny. České. A že prý má pro mne coby dobrého klienta nabídku. Prý i dáreček přidá.

A že prý kdy bychom se mohli sejít. No...rande s pánem, byť od pojišťovny, jsem neměla už drahně let, takže jsem byla už už v pokušení kývnout. Leč vzhledem k tomu, že jsem už žena letitá, světem protřelá, rafinovaně jsem se zeptala, cože taková nabídka s dárečkem obnáší, mám totiž pojištěný dům, auto, psy, koně i sebe, a tak mě žádná další potřebná pojistka, za kterou bych byla ochotna utrácet, nenapadala. Pán chvíli mlžil, zdráhal se jak panna o svatební noci, leč posléze z něj vypadlo, že se jedná o ono úžasné, našimi drahými, spolehlivými a poctivými politiky nezištně doporučované důchodové spoření neboli ten známý, pevný a nerozborný druhý pilíř důchodové reformy. Krev se mi do tváří nahrnula, srdce se nekontrolovatelně rozbušilo, několik nezodpovědných cévek v mozku prasknutím hrozit začalo. Cože???? Na to, vážený pane od pojišťovny, zapomeňte. Byla jsem slušná, odmítla jsem ho slovy sice nehledanými, leč publikovatelnými - něco v tom smyslu, že děkuji, nemám zájem, dáreček oželím, nabídku odmítám, další kontakt si zapovídám, on ušetří čas, já nervy. Pán sice něco namítal, ale to už do hluchého mobilu. A pak mě napadlo, že jsem mu ještě mohla říct: Vážený pane, mám sedm let do důchodu. Bohužel ještě sedm let, protože kdysi, před lety, mé bývalé kolegyně v mém nynějším věku už do toho důchodu šly...ale dobře, doba se mění. Jenže - kolik si asi tak do toho svého důchodu naspořím? A co si za to za těch sedm let koupím? Tedy v případě, že ten slavný pilíř nějaká dobrá, potřebná duše neznárodní nebo nevytuneluje? Víte, vážený pane od pojišťovny, co je to inflace? A víte, že polovinu mého nynějšího platu spolknou nutné platby za nejrůznější složenky? Včetně pojištění, které už mám? Pravda, bez telefonu, televize, internetu bych se obejít dokázala, ale bez elektřiny a topení ne...ani bez jídla a vůbec nezbytných nákladů na domácnost. Plat, na rozdíl od cen čehokoliv, mi neroste. A vy, vážený pane od pojišťovny, po mně chcete, abych se ještě z toho, co mi zbývá, uvázala k měsíčnímu placení čehosi, co mě teď ochudí a v budoucnu sotva co přidá? Tůůůhle. Ale neřekla jsem mu to. Brečela bych sice hezky, ale na špatném hrobě. Pán dělá jenom svou práci a taky potřebuje peníze na složenky a živobytí. Ostatně, kdoví, jak to teď s důchodovou reformou bude, když kníže pán, potažmo i pan Kalousek a pan Nečas v sobě objevili povolební sociální cítění a začnou pomáhat chudým. Potřební, těšte se. Zase bude legrace.

Autor: Vladka Spidlova | úterý 16.10.2012 15:56 | karma článku: 31,26 | přečteno: 2200x
  • Další články autora

Vladka Spidlova

Panoptikum

Pirát Peksa obviňuje vládu, že když BIS prý v lednu a únoru varovala vládu, že Číňané vykupují v Čechách /i na Moravě/ ochranné prostředky proti infekci, vláda nereagovala

27.3.2020 v 10:06 | Karma: 0 | Přečteno: 114x | Diskuse| Ostatní

Vladka Spidlova

Turci otvírají hranice

Podle údajů z médií je v Turecku asi čtyři milióny takzvaných uprchlíků. Válečných? Jakápak válka je v Somálsku nebo Pákistánu? Případně v Eritrey, Etiopii, a dalších afrických zemích?

2.3.2020 v 23:16 | Karma: 0 | Přečteno: 66x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Už toho mám vážně dost

Zaostalí starci a pokroková, jedině správná mládež. Nevzdělaní venkované a inteligenti z města. ..

24.2.2020 v 13:45 | Karma: 30,99 | Přečteno: 785x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Lidi, vy to nevidíte?

Nevidíte to, že se nám po takřka sto letech vrací to, co před těmi takřka sto lety rozvrátilo celou Evropu, celý svět?

20.2.2020 v 12:56 | Karma: 21,67 | Přečteno: 464x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Nacizmus jak vyšitý

aneb jak mi k pochopení současného dění u nás pomohly dokumenty o Hitlerově Třetí říši .............

14.2.2020 v 7:51 | Karma: 19,72 | Přečteno: 300x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tahač s tankem a osobák zastavily, kamion už ne. Nehodu u Bohumína nepřežil člověk

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  10:12

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Ňadra ze všech úhlů. Benátky vystavují nadčasovou a kdysi cenzurovanou krásu

4. května 2024  10:08

Jaké je jedno z nejranějších a nejtrvalejších témat v umění – a zároveň jedno z nejvíce...

Ukrajinista: Zelenskyj podporu ztratil, jeho lidé překračují ústavní rámec

4. května 2024

Vysíláme Na pozadí války začíná západní veřejnost se stále většími obavami sledovat domácí politickou...

Nových případů HIV za první čtvrtletí v Česku přibylo, část tvoří cizinci

4. května 2024  9:57

Nových případů infekce HIV v Česku bylo v prvním čtvrtletí 74, což je více než loňských 66 a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 259
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2881x
introvert a pesimista-)