Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kterak se /ne/zaměstnat

Tak už vám načínám čtvrtý měsíc své nezaměstnanosti. No...ne že bych si stěžovala, práce mám coby žena v domácnosti fůru, od každodenního kydání devíti stájí po předvánoční šůrování baráku a pečení cukroví...ale pravda, za to mě nikdo nezaplatí.

Pravdou také je, že peníze zatím nejsou problém, zrušila jsem úspěšně své důchodové spoření, za což vzdávám tisíceré díky státu a v neposlední řadě naší milované České národní bance - při představě, že si z podpory spořím na důchod a za pár let si za těžce naspořené peníze koupím tak akorát bochník chleba mě vyburcovala k razantní akci. A tak jsem vedena na úřadu práce, pobírám podporu a - kamenujte mě jak chcete - do práce se příliš nehrnu. Ono také, vážení a milí, není ani moc kam. V naší malebné vísce se o pracovní příležitost zavadí leda tak přes sezónu...a to musíte mít sakra dobré kamarády, a naše okresní městečko též lukrativními pracovními příležitostmi pro postarší dámu nepřekypuje. No a můj naivní sen o uklízečce, prodavačce či vrátné? Ano...to možná okamžitě - nabídka je široká a rozvětvená. Třeba pokladní v nejmenovaném řetězci - zrovna tam shánějí lidi. Hlavní pracovní poměr za obolus jen o málo větší než je minimální mzda, mundúr zdarma...a přetrpíte tam vánoce, ještě tak leden, to jsou inventury - a za tři měsíce ve zkušební době bye bye butterfly...a jste zase na pracáku, v mém případě s nepoměrně nižší podporou než mám teď. Loni to zažila kamarádka a sdělená zkušenost také zkušenost. Brala bych třeba i pošťačku. Počasí mi nevadí, na kole jezdím ráda...dokonce u nás mají holky z pošty "služební vozidla" - motorová kola. Nojo...jenže mimo těch kol mají také plat - maximálně devět a půl tisíce. A to rozvážejí - na kole - kromě dopisů a reklamních letáků i balíky a důchody. Zodpovědnost jak hrom, peníze za to jak nic. Dobrá, řekla jsem si, nelíbí-li se ti trvalý pracovní poměr, zkus, holka, brigádu. U nás na poště totiž visela cedulka s nabídkou brigády na roznášku novin. Měsíčně sice jenom dva tisíce, ale zase bych si zachovala takové ty úžasné pracovní návyky a připadala bych si užitečná. I ptala jsem se na pracáku, co a jak. A dozvěděla jsem se. Brigádu ano, samozřejmě, ale nesmím si vydělat víc jak 4 250 korun českých. Protože do výše této sumy za mě stát bude platit zdravotní daň - pardon, pojištění. Samozřejmě že mi po dobu této brigády bude podpora pozastavena, takže můj měsíční příjem bude činit polovinu minimální mzdy, ani o korunu víc. Ovšem pakliže si vydělám byť jen o korunu víc než těch slavných 4 250,--, budu si muset zdravotní platit sama - pakatel, tak nějak kolem jedenácti set, a teprve ten zbytek bude jen a jen můj, hurá!! Protože podpora, pochopitelně, pozastavena. Takže - při příjmu dva tisíce korun českých bych si sice nemusela platit zdravotní...ale od pracáku bych nedostala už ani korunu. Vzhledem k tomu, že jenom měsíční inkaso činí v mé domácnosti dva a půl tisíce, je volba jasná. Roznášet noviny v naší malebné vísce bude muset někdo jiný. Vážený státe a i vy, daňoví poplatníci, trhněte si nohou, nadále setrvávám na podpoře. Jo, jasně, nezaměstnanost nejsou lázně, podpora je jen na zachování života a člověk se musí snažit si najít práci...ale bohužel, motivace chybí. Podporu mám pořád vyšší než minimální plat, tak promiňte, ale byla bych blbá, kdybych si pohoršila, ne? Ne, vůbec nehoruji pro to, aby podpory v nezaměstnanosti byly vysoké. Ale proboha, co motivuje člověka na podpoře, aby šel dělat, když si finančně pohorší? A je také trochu rozdíl, hledá-li práci pětadvacetiletý ajťák a šestapadesátiletá baba, co celý život dělala jednu, úzce specifickou profesi. O mne se nikde neporvou, to spíš o toho ajťáka, takže musím ustoupit ze svých ambicí. I když jsem se "dobře učila", domluvím se třemi jazyky...prostě věk je cejch, kterého se člověk nezbaví. Takže moje šance je hledat zaměstnání mezi těmi "podřadnějšími" profesemi. Ale i ti, kdo tyto profese vykonávají, musejí z něčeho žít. Musejí platit složenky, jíst, mít teplo...a to všechno v dnešní době není laciná záležitost. Takže člověk kouká, kde má větší příjem. Je-li to příjem od státu, není co řešit. Ano. Hledám zaměstnání. Ale chci se také uživit, víte....

Autor: Vladka Spidlova | úterý 10.12.2013 15:04 | karma článku: 28,25 | přečteno: 1444x
  • Další články autora

Vladka Spidlova

Panoptikum

Pirát Peksa obviňuje vládu, že když BIS prý v lednu a únoru varovala vládu, že Číňané vykupují v Čechách /i na Moravě/ ochranné prostředky proti infekci, vláda nereagovala

27.3.2020 v 10:06 | Karma: 0 | Přečteno: 112x | Diskuse| Ostatní

Vladka Spidlova

Turci otvírají hranice

Podle údajů z médií je v Turecku asi čtyři milióny takzvaných uprchlíků. Válečných? Jakápak válka je v Somálsku nebo Pákistánu? Případně v Eritrey, Etiopii, a dalších afrických zemích?

2.3.2020 v 23:16 | Karma: 0 | Přečteno: 66x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Už toho mám vážně dost

Zaostalí starci a pokroková, jedině správná mládež. Nevzdělaní venkované a inteligenti z města. ..

24.2.2020 v 13:45 | Karma: 30,99 | Přečteno: 784x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Lidi, vy to nevidíte?

Nevidíte to, že se nám po takřka sto letech vrací to, co před těmi takřka sto lety rozvrátilo celou Evropu, celý svět?

20.2.2020 v 12:56 | Karma: 21,67 | Přečteno: 464x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Nacizmus jak vyšitý

aneb jak mi k pochopení současného dění u nás pomohly dokumenty o Hitlerově Třetí říši .............

14.2.2020 v 7:51 | Karma: 19,72 | Přečteno: 300x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Gott, Kryl, Nohavica...

Brouzdám po youtube, hledám a poslouchám. Písničky. Písničky, které nazpíval Karel Gott, Karel Kryl, Jaromír Nohavica..... a spousta dalších. Plynule přecházím od folku po heavy metal, přes Powerwolf po Otavu Yo nebo Arkonu.

8.10.2019 v 14:51 | Karma: 35,52 | Přečteno: 1415x | Diskuse| Společnost

Vladka Spidlova

Po nich potopa

Tak vám nějak nevím. Jak tak pročítám zprávy na internetu, mám čím dál tím silnější pocit, že se tady někdo snaží vyvolat mezigenerační konflikt. Asi máme těch "konfliktů", co rozdělují společnost, málo,

14.9.2019 v 23:40 | Karma: 36,98 | Přečteno: 929x | Diskuse| Společnost

Vladka Spidlova

Máme vůbec ještě premiéra?

Tak vám nevím a jsem zmatená jak lesní včela. Pročítám noviny, brouzdám po serverech...a nikde nic...

3.9.2019 v 9:42 | Karma: 33,45 | Přečteno: 1278x | Diskuse| Média

Vladka Spidlova

...a nikdo se vás nezastane

Podle médií hlavního proudu by náhodný návštěvník ze zapadlých polárních krajů či jiného přilehlého vesmíru usoudil, že Evropská unie, potažmo Evropa, je plná sluníčkových lidiček se srdíčkem na dlani.

16.7.2019 v 17:32 | Karma: 39,68 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Svatá prostoto

Dozvěděla jsem se, že jsem lůza. Nevzdělaná. Neinformovaná a zaostalá. Kvůli své neiformovanosti, zaostalosti a mentální nedostatečnosti jsem i xenofob, rasista, a vůbec všeobecně zaprděnej čecháček, ba dokonce přímo snad i nácek.

29.6.2019 v 16:27 | Karma: 49,06 | Přečteno: 27224x | Diskuse| Ostatní

Vladka Spidlova

Dějí se věci

a zastánci Nového světového pořádku tak nějak, alespoň podle dostupných informací, dost "tlačej na pilu"

29.3.2019 v 12:52 | Karma: 37,21 | Přečteno: 1306x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Nesouhlasím s jediným slovem, které říkáte, ale navždy budu bránit, abyste je říkat mohl.

Pravil francouzský spisovatel Voltaire. V osmnáctém století. Za feudalismu, kterému se o nějaké demokracii nesnilo ani v nejdivočejším snu.

8.3.2019 v 8:54 | Karma: 30,34 | Přečteno: 830x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Biatlon a rasismus

Můj přítel teď žije biatlonem. Je tuším nějaké mistrovství či co, nějací šílenci na běžkách s kvérem na zádech běží a střílejí a zase běží a zase střílejí. Přítel má pocit, že bez něj u televize by běželi a stříleli tak nějak hůř.

10.2.2019 v 21:23 | Karma: 39,27 | Přečteno: 2211x | Diskuse| Ostatní

Vladka Spidlova

Pocitová žena a jiné kratochvíle

Zbláznili jsme se my? Nebo svět? Co se to vlastně s naší současnou civilizací a světem, jak ho známe, děje?

4.1.2019 v 13:51 | Karma: 28,02 | Přečteno: 595x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Hrdinové dneška

aneb "vono se to smí". Jak se státi hrdinou dnešní doby snadno a rychle...a hlavně - bez jakéhokoliv rizika

19.11.2018 v 12:28 | Karma: 38,46 | Přečteno: 1147x | Diskuse| Občanské aktivity

Vladka Spidlova

Geniální plán

aneb jak obejít volební výsledky a z voličů udělat voly...........................................................

11.4.2018 v 8:35 | Karma: 31,19 | Přečteno: 742x | Diskuse| Občanské aktivity

Vladka Spidlova

A už jsme zase v ní

Totalita bude bita...pamatujete ještě to heslo z naší slavné "sametové" revoluce? Pamatujete ještě, vy tak jako já dříve narození, to nadšení, naději, touhu těch pohnutých devadesátých let minulého století? Ten pocit svobody?

23.4.2017 v 0:14 | Karma: 39,07 | Přečteno: 1342x | Diskuse| Politika

Vladka Spidlova

Vzdáme se bez boje?

Kamion v Nice, kamion v Berlíně. Efektivní, nenákladný a vcelku bezpečný způsob, jak zabít co nejvíc lidí za vyložení co nejmenších finančních prostředků, přežití útočníka víc než možné.

25.12.2016 v 15:44 | Karma: 44,86 | Přečteno: 2946x | Diskuse| Ostatní

Vladka Spidlova

Zrůdný a zrůdnější

Také se vám zdá, že se svět zbláznil? Nebo, jak se říká, zbláznili se všichni a jenom já jsem letadlo?

17.8.2016 v 14:59 | Karma: 27,65 | Přečteno: 713x | Diskuse| Ostatní

Vladka Spidlova

Dvacet sedm let v háji

aneb Jak tak koukám, jsme tam, kde jsme byli a ještě aneb Že jsme radši ty klíče nehodili do kanálu.

2.5.2016 v 18:00 | Karma: 42,52 | Přečteno: 2248x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Počet článků 259
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2881x
introvert a pesimista-)